Augmented Reality Audio

Augmented Reality Audio staat volledig in het thema van onderzoek naar de Bose Frames. De Bose Frames zijn recent uitgebracht voor consumenten, over het algemeen wordt de bril gemarket als een “audio bril”. In de campagne zijn beelden te zien van mensen op zomerse locaties die zichzelf niet willen afsluiten van de omgeving maar wel willen genieten van muziek. De focus van de marketing ligt voornamelijk op het feit dat de bril audio afspeelt zonder het gehoor van de gebruiker te beperken.

Wat is Bose AR? Bose AR slaat op het feit dat de producten die ondersteuning hebben voor de Augmented Reality functie, gebruik kunnen maken van bewegingssensoren, zoals een gyroscoop en een accelerometer. Met deze bewegingssensoren is het mogelijk om in te schatten hoe de gebruiker zichzelf heeft georiënteerd.

Wat betekent Augmented Reality in deze context? Augmented Reality betekent eigenlijk, toevoegen van computer gegenereerde informatie aan de werkelijkheid. In dit geval is het mogelijk om audio toe te voegen in een virtuele omgeving die gelijk is aan de omgeving van de gebruiker. Doordat de Bose Frames kunnen inschatten hoe de gebruiker zich beweegt of draait in een ruimte, kan audio op specifieke locaties worden afgespeeld.

Enhancing Panorama Mesdag

Het idee is om het Panorama Mesdag interactief te maken door gebruikers de omgeving te laten ervaren met ruimtelijke omgevingsgeluiden en de mogelijkheid om informatie te krijgen door middel van het kijken naar bezienswaardigheden op het schilderij.

Doordat het schilderij compleet rond is, kan een gebruiker vanaf het middelpunt een complete cirkel draaien en steeds nieuwe details bekijken. Dit geeft de mogelijkheid om de volledige 360 graden te benutten voor ruimtelijke audio.